Red Bull 400 Planica

Saturday , 11, September 2021 Leave a comment

202 metra višine, razporejenih na 400 metrov dolžine. 37% povprečen naklon. Sliši se povsem enostavno. Pa je res tako? Pridi in se prepričaj. Če boš preveč pogumen, boš eno izmed povsem obnemoglih teles v cilju, ki enostavno potrebuje nekaj minut hlastanja za zrakom, da se lahko opoteče v dolino in si zaobljubi, da drugo leto resneje pristopi k temu izzivu. V vsakem primeru pa bo verjetno to tvojih najdaljših športnih od 5 do 20 minut.

Prvi Red Bull 400 se je odvil 25.11.2011 v Kulmu. V Planici so se tekmovalci prvič pomerili leta 2012. Leta 2014 je v Kulmu nastopilo 1000 tekmovalcev. Leta 2015 so tekmovali tudi že v ZDA in Kanadi. Prvo svetovno prvenstvo je bilo v letu 2017, in prva svetovna prvaka sta postala Turek Ahmet Arslan in Japonka Yukari Tanaka. Leta 2018 gre v Planici Luka Kovačič kot prvi pod 5 minut.

Startne številke je že včeraj prevzel Domen Skok (čestitke za uvrstitev v finale), tako, da smo se v Planici dobili kako uro pred startom. Obvezna kava, zatem pa do avta, v športna oblačila, požirek vode, ter na start. Z Domnom sva v prvi skupini. Sicer je bilo 5 moških skupin s po okoli 50 tekmovalcev, ter 2 ženski s po 25 tekmovalkami. V finale se potem uvrsti 5 najboljših moških iz vsake skupine, ter še nadaljnjih najhitrejših 20 po času. Pri ženskah pa najhitrejših 10 iz vsake skupine plus nadaljnjih najhitrejših 20 po času.

Planiška velikanka leži na nadmorski višini 1000 metrov. Pred prenovo je bilo doskočišče z 38% strmejše kot danes, drugače pa položnejše. Danes je strmina enakomernejša, doseže največ nekaj čez 35%, vendar skoraj ne pade pod 30%. Enoten naklon je več kot 3/4 celotne trase. Do danes je bil rekord pri moških 4 min in 56 sekund , lastnik Luka Kovačič, pri ženskah pa 6 min in 20 sekund Barbare Trunkelj. (če se boste potrudili z branjem do konca, boste mogoče zvedeli ali sta rekorda izboljšana).

Startam po svoje. Zavedam se, da nimam niti najmanjših možnosti, da bi se uvrstil v finale. Zato se ne obremenjujem z ostalimi okoli mene. Čeprav začnem zadržano, pa je čez kaj pa vem, 20 metrov isto sranje, kot bi šel na polno. Ne gre več. Noge, pljuča,… Prav ti je, saj si rekel, da boš šel prej vsaj 10 krat na Kriško, pa si se raje s kolesom vozil po ravnini. Ja, ne preostane mi drugega kot celoten periodni sistem prestaviti na Safe mode.

Pogled v tla, pa potem kolikor gre. Pomembna je tudi tehnika. Ne vem ali bi se držal za kolena, ali bi šel po štirih. Samo, da pridem do pukla. Dvakrat sem šel za trening do vrha letalnice. V prvo celotno pot po stopnicah, v drugo samo zgornji del. Takrat sem zgornji del kar lepo oddelal. Danes pa ugotovim, da gre tudi zgoraj kar po sredi, ne pa po stopnicah, kar je kar šok. Ampak kaj čem, gremo še to.

Za zadnji del sem privarčeval nekaj moči. Vsaj mislil sem tako. Pa sem po nekaj hitrih metrih zopet zaplaval v brezno zakisanosti. Na vrhu sem tudi sam zavzel nečastno mesto sredi na gosto raztresenih trupel. Redarji so nas sicer skušali preseliti na oddaljenejše, prikladnejše mesto. Pa enostavno ni šlo. Nekaj sekund, da se je telo vrnilo nazaj v pravo agregatno stanje. Napad na vodo. In počasen spust v dolino.

V darilni vrečki smo dobili vrhunsko majico za tek, ter kupona za hrano in pijačo. Organizacija odlična, vse je potekalo tekoče. Gledalci fantastični, vseskozi gromozansko vzpodbujanje.

Ja, za konec, nov rekord je 4:53, Luka Kovačič pri moških in 6:11, Barbara Trunkelj, pri ženskah.