Jerman

Sunday , 10, October 2021 Leave a comment

Nad Gozdom Martuljek je že pred časom nastala nova ferata Jerman. Izhodišče je isto kot za lažjo ferato Hvadnik. Smer Kranjska Gora, v vasi Gozd Martuljek pa pred mostom, ki nudi čudovit pogled na Špik, zavijemo desno na parkirišče ob igrišču. Od tu pa vas smerne table usmerijo bodisi na Hvadnik ali Jermana. Nekaj časa se vzpenjamo po asfaltni cesti. Desno opazimo pot na Srednji vrh, tu se bomo vrnili, nas pa čaka še nekaj korakov do vstopa. Začetek, sicer izredno kratek je po skrotju, takoj zatem pa se stena že postavi po koncu. Že sam vstop pokaže, da je ferata mnogo težja od Hvadnika. Do prve skobe je potrebno celo malo skočiti. Potrebno je imeti nekaj moči v rokah, sploh tam, kjer so razmaki med skobami daljši. Za tem delom sledi lažji odsek mimo slapu Jerman, hitro pa smo zopet v steni. Ta del je težji, težavnost D/E in prečka v desno z zelo slabimi oprimki za noge, meni osebno najtežji odsek. Zopet potem nekaj metrov za počitek, in še zadnji težavnejši del, ki pa ima vseskozi precej naravnih oprimkov. Po dobro označeni potki se nato spustimo do izhodišča. Sama ferata je precej težja od Hvadnika, tukaj je že potrebno imeti nekaj moči v rokah, večji problem za ”začetnike” je po moje slabša uporaba nog. Drugače pa prijetna popestritev, kot vse ferate. Ne vem kaj bodo porekli naravoslovci, sam pa glasujem še za kakšno.