100 Ironmanov v 100 dneh

Wednesday , 5, May 2021 Comments Off on 100 Ironmanov v 100 dneh

Za ene norost, za druge pa nekaj povsem običajnega v sedanjem prestavljanju meja. Torej, za začetek, Kanadčan James Lawrence, v nadaljevanju Iron Cowboy ima načrt opraviti s 100 Ironmani v 100 dneh. Ko berete ta prispevek, je možno, da je Kanadčan že opravil s tem norim izzivom. Možno je tudi, da je predčasno končal, torej odstopil. Je pa sedaj, ko pišem prispevek ravno končal 65 Ironmanov. V 65 dneh. Kar, če ste pošteni, tudi ni zanemarljiv podatek.

Iron Cowboy struggles to continue 100 Ironmans in 100 days challenge due to  shin injury - Triathlon Today

📷ironcowboy.com

Kaj sploh je Ironman? Edina pravilna razlaga je sledeča. Leta 1975 sta se partnerja Judy in John Collins iz Kalifornije preselila na Havaje. Leto prej sta tekmovala na triatlonu v San Diegu, ki velja za začetnika modernega triatlona v Ameriki. Leta 1977 sta Collinsa sodelovala na duatlonu (plavanje-tek) v Honolulu, ter prišla na idejo, da bi naslednje leto naredila triatlon za bolj vzdržljive tekmovalce. Za tiste, ki so vsako leto na Honoluškem maratonu, ter plavalnem maratonu Waikiki Roughwater. Manjkalo pa je še kolo. Odgovor je prišel s traso lokalnega kolesarskega kluba. In ven je prišla disciplina v dolžini 3,8km plavanja, 180km kolesa ter 42,2km teka. Judy in John sta eden drugemu dejala: ”Če boš ti to naredil, bom tudi jaz,” nakar je John izrekel legendarne besede: ”Kdor prvi pride skozi cilj, si bo prislužil naziv Iron Man.” Seveda je poplava komercializacije prinesla do tega, da so sedaj samooklicani Ironmani tudi tisti, ki končajo polovično razdaljo, včasih še kaj krajšega, kar malenkost izrodi trud tistih, ki opravijo s pravim Ironmanom. Podobno je tudi z maratonci, ki pretečejo 10ko v Ljubljani in podobno. Večkrat se mi poraja vprašanje, kaj so ti Ironmani potem, ko končajo pravega Ironmana? Ter kaj bodo povedali o Kopru takrat, ko bomo resnično organizirali Ironman tekmo v Sloveniji. Da smo jo že imeli ali ne? Seveda gre velika krivda tudi organizaciji Ironman, ki se je v zadnjih letih popolnoma izrodila, dobesedno je pojedla samo sebe zavoljo večjega zaslužka. Zavoljo tega ne priznavajo dvojnih, trojnih,… Ironmanov. Ker tam ni denarja. Ker je teh junakov premalo. Samo peščica ljudi si upa gledati naprej, se soočiti z daljšimi razdalji. In ti novodobni pionirji se ne vklapljajo v kolup modernega kapitalizma. Sedaj nasprotno od tega, da bi skomercializiran organizacija Ironman podpirala napredek, načrtno krajša razdalje, ter za tistih ušivih nekaj 100 evrov prijavnine naslov Ironman podeli skoraj že tistim, ki opravijo s sprint triatlonom. Seveda zraven z drobnim tiskom napišejo 70.3, pa Ironkids in ne vem kaj še. Žalostno. 

Iron Cowboy All-In Bundle

📷ironcowboy.com

Nastala je nova organizacija IUTA, ki omogoča tekmovanje na daljših razdaljah. Že nekaj časa so na voljo dvojni, trojni, štirojni, petorni, desetorni, dvajsetorni in tridesetorni Ironman. Ki se odvijajo v bolj skromnih razmerah, medtem ko se na Iromanu v Celovcu pije šampanjec in je kaviar, se na teh Ironmanih pije voda, je pa kar pride pod roko. Desetorni, dvajsetorni in tridesetorni Ironman se odvija na dva načina. Ali tako, da se vsak dan opravi z enim Ironmanom. Ali pa se opravi z vsako disciplino posebej. 

Iron Cowboy' James Lawrence Is Attempting 100 Consecutive Ironmans

📷ironcowboy.com

Iron Cowboy je že v Guinessovi knjigi rekordov, saj je leta 2012 opravil v enem letu s 30 Ironmani. 2015 se je lotil še večjega podviga. V 50 dneh je v 50 ameriških državah naredil 50 Ironmanov. Ki pa mu jih niso priznali, saj je zavoljo slabega vremena, ter zdravstvenih težav dvakrat del Ironmana opravil v telovadnici. Letos pa se je odločil, da bo naredil 100 Ironmanov v 100 dneh. Njegov projekt se imenuje Conquer 100, zavoljo tega, ker je znamka Ironman zaščitena in tega imena ne sme uporabljati. 

50 Ironmanov v 50 dneh?! O, da!

📷ironcowboy.com

Matej Markovič je edini Slovenec, ki je končal desetorni Ironman (dvojnega so končali Matej Markovič, Peter Sajevec, Ervin Pust, Iztok Fister, Dušan Fister, Štefan Buzeti, trojnega pa Matej Markovič). Zatorej je tudi edini merodajen, da pove nekaj besed o teh razdaljah, ter predvsem ali je težje vsak dan delati Ironmana ali pa bi bilo lažje najprej opraviti s plavanjem, iti na kolo, ter končati s plavanjem. Matej je desetorni Ironman delal tako, da je opravil z vsako disciplino posebej, da si boste lažje predstavljali, najprej je preplaval 38km, potem je prekolesaril 1800 km, na koncu pa pretekel 420km. 

V ultra triatlonu imamo sedaj že toliko različic, da je že kar atletika ratalo to. Ampak, če pogledamo tiste dalje, od 10xIM naprej…imamo 10, 20, 30 kjer delaš vsak dan 1xIM in imamo iste razdalje v opisanih razdaljah zgoraj, se pravi, da najprej končaš v celoti eno disciplino, potem greš naprej na drugo. Dve leti nazaj pa je celo ratala nova disciplina, kjer najprej narediš 10xIM (vsak dan 1xIM), nato pa takoj nadaljuješ v klasični 10xIM (38/1800/422) – se pravi 20xIM v dveh verzijah.
Ni nekega pravila kdaj in kako se ta tekmovanja organizirajo…veliko je namreč odvisno od možnosti, ki jih imamo organizatorji. Ker sem tudi sam veliko razmišljal v tej smeri, je na koncu največji problem najti prostor, ki ga moraš “rezervirati” za 14 dni, 3 tedne , en mesec – če hočeš organizirati tak dogodek. Zato je klasičnih razdalj (kjer delaš vsako disciplino v celoti) manj, saj je za to potrebno več časa…
Jaz mislim, da je to, katera disciplina je težja vsekakor odvisno od posameznika, hkrati pa ZELO VELIKO od tega, koliko vložiš v posamezni IM, če govoriva o 1xIM vsak dan. Velika razlika je namreč, če ti IM narediš v npr 15 urah ali pa ga ti delaš okoli 10:30 – 11:00, kakor sem ga jaz delal v Mehiki. Vsekakor je treba upoštevati tudi samo spanje – pri vsak dan 1xIM imaš na voljo tudi do 8ur spanja (če si seveda povprečno hiter), pri klasičnih razdaljah pa je to potem druga pesem. Težje pri klasičnem je tudi to, da je treba v celoti narediti eno disciplino – in za nekoga, ki ni najboljši plavalec, je npr 38/76 ali 114km lahko že “usodno”. Zame je npr največji problem (zaradi pomanjkanja treninga) predstavljal ravno kolo 1800km.
Jaz sem izbral klasični 10xIm (Deca) ravno zaradi tega, ker je zame to prava disciplina…ker je tukaj potrebno pokazati mnogo več kot le fizično moč…gre za spopad fizike in glave…gre za to, da ugotoviš kako blizu svojih meja zmožnosti uspeš priti. Gre za kljubovanje bolečini, deprivaciji spanja, lastnih misli, ki te želijo pretentati in ti v glavo od časa do časa pošljejo sporočilo, da je vse skupaj nepotrebno…da vse skupaj nima smisla…
Če zaključim, mislim, da je klasična varianta 10, 20, 30x IM težja v celoti! Pa še to, človeško telo in glava nimata meja…tako da mene osebno tudi 100xIM v 100 dneh ne preseneča… V večini nas, ki smo (ali še) se spopadli s kakšno tako razdaljo je problem le čas…čas, ki je potreben, da dokončaš kakšno tako razdaljo (s tem pa odsotnost od družine, službe,…). Če bi imel čas, bi se že naslednje leto podal na 20 ali 30x IM.
Matej Markovič Moja pot Vse je v glavi in srcu
Kot je že zgoraj omenil Matej je problem tudi prostor. IronCowboy bo 100 dni na istem mestu. Isti bazen, ista kolesarska proga, isti kolesarski krog. Zdi se monotono, vendar monotono je vse na kakršenkoli način, če to delaš 100 dni. Zato si moraš olajšati druge strani. Pri 50ih Ironmanih, ki jih je delal vsakega v drugi državi, je moral vmes še potovati. Tukaj spi v svoji hiši, kar je sigurno prednost. Vsak dan začne s plavanjem ob 5:30. Plan ima plavati 1:28. Ampak poglejte njegove čase v razpredelnici. Vsi časi so med 1:24:00 in 1:26:00. Sledi 15 min odmora nato pa kolo. Vsak dan ista trasa, le da  vsake toliko časa obrnejo smer. Na kolo pride kdor želi, logično da vozi v zavetrju. Časi kolesa med 6 ur in 6:45. Edino tek je na koncu neznanka. Že od samega začetka ima težave s poškodbami, zato veliko prehodi. Tudi na teku se lahko pridruži kdor želi. Njegovi časi so tako med 5 in 7 urami. Skupen čas je tako vsak dan nekje med 14 in 16 urami. Dan za dnem.  
 
Conquer 100 Archives - IRON COWBOY

📷ironcowboy.com

POVEZAVE:

  PLAVANJE KOLO TEK SKUPNI ČAS
DAN        
1 1:24:49 6:47:48 5:40:29 14:40:40
2 1:26:32 6:54:47 5:49:32 15:05:56
3 1:26:16 6:43:45 5:30:22 14:28:16
4 1:25:41 7:13:02 6:49:37 16:15:55
5 1:25:47 5:52:05 6:55:53 16:24:20
6 1:25:41 6:24:15 6:39:30 15:35:30
7 1:25:39 6:36:22 6:43:01 15:44:21
8 1:25:48 6:31:12 6:09:14 15:17:23
9 1:25:44 7:01:55 6:12:54 15:47:09
10 1:25:43 7:18:40 6:04:23 15:46:43
11 1:25:42 7:01:40 6:38:00 16:12:00
12 1:25:42 6:49:06 6:48:59 16:04:37
13 1:25:43 6:59:55 6:36:42 16:21:00
14 1:28:08 7:06:13 6:50:19 16:42:01
15 1:25:43 6:48:16 8:23:42 17:58:42
16 1:25:46 7:03:25 7:11:25 16:57:02
17 1:25:43 6:59:55 6:36:42 16:21:00
18 1:25:48 7:02:05 7:06:17 17:37:27
19 1:25:41 6:39:02 7:09:27 16:21:30
20 1:26:03 6:57:03 7:03:43 16:42:14
21 1:25:46 6:49:40 7:07:38 16:40:38
22 1:25:44 6:54:45 7:57:34 17:50:34
23 1:25:44 7:23:11 7:17:56 17:16:44
24 1:25:49 6:49:48 7:10:15 17:40:02
25 1:25:47 6:42:43 8:05:58 18:39:56
26 1:25:44 7:01:04 7:15:44 15:42:15
27 1:25:42 6:09:00 7:01:29 15:50:45
28 1:25:48 6:05:49 6:49:05 15:20:41
29 1:25:48 6:12:23 7:00:30 16:25:44
30 1:25:47 7:45:00 7:17:13 16:57:00
31 1:25:51 6:28:30 6:59:17 16:09:29
32 1:25:48 6:29:55 7:07:52 16:10:04
33 1.25:48 6:03:05 6.55:34 15:36:06
34 1:25:47 5:46:55 6:45:31 15:01:02
35 1:25:56 5:51:37 6:46:33 15:18:00
36 1:25:53 6:06:24 6:30:45 15:21:10
37 1:25:45 6:46:33 6:48:02 16:02:02
38 1:25:53 6:22:32 6:52:35 15:54:08
39 1:25:46 6:14:55 6:35:54 15:20:03
40 1:25:50 6:17:28 6:36:14 15:37:23
41 1:25:45 5:59:45 6:31:36 14:54:27
42 1:25:46 6:13:33 6:41:55 15:21:55
43 1:25:46 6:26:39 6:41:08 15:44:03
44 1:25:55 6:26:46 6:32:07 15:34:01
45 1:25:46 6:25:09 6:30:10 15:38:33
46 1:25:47 6:45:17 6:40:49 15:54:55
47 1:25:47 6:38:43 6:20:05 15:37:14
48 1:25:45 6:26:10 5:46:54 14:27:24
49 1:25:50 6:03:56 6:16:33 14:48:45
50 1:25:54 6:21:05 6:09:04 15:03:24
51 1:25:45 6:02:14 6:01:09 15:07:01
52 1:25:50 6:26:49 6:22:56 15:20:03
53 1:25:49 6:12:53 6:09:08 15:10:11
54 1:25:40 6:21:27 7:00:03 16:02:48
55 1:25:49 6:19:35 6:41:28 15:48:41
56 1:25:47 6:08:10 6:53:03 15:26:01
57 1:26:57 6:39:48 6:42:55 16:01:03
58 1:25:54 6:29:35 6:47:24 15:51:07
59 1:25:54 6:29:34 6:54:07 16:12:25
60 1:25:57 6:17:39 6:55:06 15:50:50
61 1:25:52 6:26:43 6:44:51 15:53:36
62 1:25:47 6:02:44 6:42:03 15:09:34
63 1:25:56 6:29:18 6:33:33 16:03:04
64 1:25:57 6:36:58 6:49:14 16:00:59
65 1:26:04 6:42:37 6:53:40 16:19:12