Kosmati vrh (1643m), Altemaver (1678m), Gladki vrh (1667m)

Wednesday , 17, February 2021 Leave a comment

This image has an empty alt attribute; its file name is 5.jpg

Končno ena predslužbena. Pred leti jih je bilo veliko, sedaj pa so nas omejili še z uro, za katero resnično ne vem čemu služi. Pa naj se še tako trudim. Lahko zastopim in se v čustvenih trenutkih mogoče tudi strinjam z večerno omejitvijo na 21:00. Zakaj pa 6:00? Verjetno je večerno nočna prepoved gibanja namenjena omejitvi druženja. Vendar kaj bi bilo drugače, če bi omejitev prenehala veljati ob 4:00 recimo. Bi se dobili ob 4:05 in potem pili, ter rajali naprej? Skoraj sigurno ne. Tako pa so onemogočili peščico jutranjih ljudi, ki bi rado nekaj rekreacije pred službo, s tem pa bi vsaj malenkost zmanjšali obremenitev na rekreativne destinacije od 7 ure dalje. Edino če so se zgledovali po nemški policijski uri med 2. svetovno vojno, bi omenil, da so imeli takrat večje probleme kot rekreacijo. In ko smo bili v starih dobrih časih, ko je Janez še bral Mladino, že na vrhu, danes z Urošem šele parkirava na Prtovču.This image has an empty alt attribute; its file name is 2.jpg

This image has an empty alt attribute; its file name is 131945440-Unknown.jpg

Moram priznati, da sem bil pred dobrim letom prvič na Ratitovcu, kar mi ne služi na čast, obenem pa priznam tudi, da sem mislil, da je Ratitovec pač gora nad Železniki, dejansko pa je Ratitovec masiv, sestavljen iz mnogih vzpetin. V vasicah pod Ratitovcem so nekoč živeli nemški priseljenci s Tirolskega, ki so verjetno tudi prinesli pametno idejo o policijski uri.  Cesar Oton II je leta 973 ozemlje podaril Freisinškim škofom, le-ti pa so leta 1283 na območje Zg. in Sp. Sorice naselili 80 družin iz Pustriške doline na južnem Tirolskem. Vrhovom v okolici so dali svoja imena in ta še danes pričajo o zgodovini te dežele.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1.jpg

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5486.jpg

S hojo ne pričneva na Prtovču, temveč okoli 500 m dalj, pri Lovski koči na Toli. Naj omenim, da je na obeh mestih potrebno plačilo parkirnine. Takoj na smuči. Sam vzpon je zložnejši kot klasični s Prtovča. Je pa nekoliko daljši. Ta del je tudi izpostavljen plazovom. Kar dobršen del poti je prekrit s starimi plazovinami, zato previdnost ni odveč. Kmalu prideva do razpotja, desno čez planino Klom na Ratitovec ali naravnost na Kosmati vrh. Izbereva drugo varianto, čeprav bi šel sam raje čez planino. Ugotoviva od kod imena Gladki in Kosmati vrh. Kosmati je skoraj do vrha poraščen, Gladki pa povsem gol. Z vrha se v ne odlični ampak prijetni smuki spustiva do Vratc. Kože romajo nazaj na smuči, midva pa naprej.

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5446.jpg

This image has an empty alt attribute; its file name is 4.jpg

This image has an empty alt attribute; its file name is 7.jpg

Od kod točno ime Ratitovec, ne vem (če kdo ve, me lahko kontaktira). Je pa to popularna točka, obiskana vse dni v letu. Zasluga gre tudi Krekovi koči, ki se redno uvršča med najboljše planinske koče. Lahko se tudi poskusite v ”tekmovanju” kdo večkrat pride na vrh v enem letu (za zmago bi bilo v letu 2018 potrebnih 364 obiskov, za vstop v Klub prijateljev Ratitovca pa je potrebnih 15 obiskov). Prvo kočo so odprli leta 1925. Med vojno je bila požgana, leta 1954 pa na novo pozidana. Ob koči stoji zimska soba, ki nudi prenočišče čez celo leto. Ratitovški flancat je glavna specialiteta koče.

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_5581.jpg

Vseskozi na naju pritiska služba. Nekaj časa se celo igrava z mislijo, da bi vzela dopust in podaljšala do Soriške planine. Oba sva prvič tu. Kako drugačna je pokrajina za Gladkim vrhom. Spominja na Pokljuko, zaobljeni vrhovi, sprehajaš se z enega na drugega, z desne pa vseskozi panorama Triglava. Res čudovito. Najprej greva na Altemaver, potem pa še na Gladki vrh. Spusčava se potem po klasični pristopni poti, čez Razor. Snežne razmere niso več idealne. Ponekod se že dela kloža, smuko pa vsekakor olajša že ojužen sneg, ki omogoča uživaške zavoje vse do avta. Letošnja sezona nas resnično razvaja, srčno upam, da bo še trajala.